Engelse vlag

Blog: De positieve impact van Purpose op Employer Branding 

Talenten magneet

Vanuit het Randstad Employer Branding Research zijn er 16 elementen die van belang zijn voor het aantrekken van nieuwe medewerkers. Purpose heeft op 12 van die 16 onderdelen een positieve impact!

Nog nooit waren er zoveel vacatures ten opzichte van het aantal werklozen. Het behouden van medewerkers en het aantrekken van nieuw talent is essentieel. Termen als ‘Employer Branding’ en ‘de war for talent’ zie je steeds vaker in berichten. Al gaan wij bij The Purpose Company liever uit van ‘de magneet voor talent’. Recent mocht ik nog naar aanleiding van het Randstad Employer Branding Research de impact van Purpose op Employer Branding toelichten.

Uit onderzoek weten we natuurlijk al jaren dat het hebben van Purpose met een bijbehorende internal storyline een positieve impact heeft op medewerkers. Mits de Purpose leeft in de organisatie natuurlijk. De Purpose verhoogt de trots, de passie en de verbinding onder medewerkers onderling én met de organisatie. Het naar buiten de organisatie uitdragen van Purpose door medewerkers is één van de 12 elementen om ‘de magneet voor talent’ te worden.

Wil je meer over deze impact weten, ook op de andere elementen, vraag de whitepaper aan door contact met ons op te nemen. Je kan een mail sturen naar info@thepurposecompany.nl

The Purpose Company
Edward, Hans en Tim van The Purpose Company

Positieve impact op medewerkers, de business én de wereld!

Volg ons op: